Візьміть свого сина, сер!
Posted by Ksenia Litvinenko on / 0 Comments
До теми нетрадиційних родинних портретів.
Доволі неоднозначний сюжет представлений на полотні Медокса Брауна “Візьміть свого сина, сер!” (1851). Для роботи художнику позувала дружина Емма з їхньою другою дитиною. Молода жінка, яка нагадує Мадонну з немовлям, простягує новонародженого батькові, відображення якого бачимо у дзеркалі, що, наче німб, розміщене над головою матері. Тобто, художник-батько знаходиться буквально на місці глядача.
Очевидно, сюжет перекликається з біографією автора. Перший син Медокса та Емми народився, коли пара ще не перебувала в шлюбі. Для того, щоб позбавити жінку ганьби, в консервативній Англії середини ХІХ століття чоловікові достатньо були взяти на руки новонароджене немовля, підтвердивши таким чином власне батьківство.
Момент напруженого очікування, нотки обвинувачення, поєднані з тривожними відчуттями, формують далеко не ідеальний образ материнства. Аналогії з образом Мадонни, пелюшки, що огортають дитину та немовби нагадують жіноче лоно, неприродна білизна шкіри з надто виразним рум’янцем – характерні для творчості художників-символістів деталі, використані для поглиблення драматизму сюжету.
Робота залишилась незавершеною. Яка її основна мета – прославлення сім’ї і шлюбу чи викриття незаконно народженої дитини – так до кінця і не зрозуміло…